close

我相信這首歌大家都不陌生,對於現在正在學英文的我,多聽一些英文歌市絕對沒有壞處的!

這首歌是老菸槍跟英國大團Coldplay在2017年時發布的新曲,直到了現在2020年,大家依舊把這首歌捧上了熱門,這首歌的魅力真的無窮無境阿~~

--------------------

--------------------

The Chainsmokers & Coldplay - Something Just Like This

I've been reading books of old

我看過記載著古老傳說的書

The legends and the myths

那些傳奇的故事歷歷在目

Achilles and his gold

阿基里斯與他的黃金

Hercules and his gifts

海格力士與他的天賦

Spiderman's control

蜘蛛人與他的責任

And Batman with his fists

以及蝙蝠俠與他的拳頭

And clearly I don't see myself upon that list

顯然傳奇的故事裡沒有我的容身之處

 

She said "Where'd you wanna go?

她說「你想去哪裡?

How much you wanna risk?

你願意為此付出多少

I'm not looking for somebody

我並不是要找那些

With some superhuman gifts

擁有超能力天賦的人

Some superhero

像是超級英雄的人

Some fairytale bliss

像是童話故事般的人

Just something I can turn to

只是要一個我能依靠

Somebody I can kiss."

一個我能親吻的人。」

"I want something just like this

我要的就是如此而已

Oh I want something just like this."

我要的就是如此而已

"Oh I want something just like this.

我要的就是如此而已

I want something just like this."

我要的就是如此而已

 

I've been reading books of old

我看過記載著古老傳說的書

The legends and the myths

那些傳奇的故事歷歷在目

Thetestaments they told

他們所說的那些誓言

The moon and its eclipse

月亮看著彷彿看著他們興衰

And Superman unrolls

還有超人展開他的披風

A suit before he lifts

瀟灑地闖入天際

But I'm not the kind of person that it fits

但我卻無法像他們一樣

 

She said "Where'd you wanna go?

她說「你想去哪裡?

How much you wanna risk?

你願意為此付出多少

I'm not looking for somebody

我並不是要找那些

With some superhuman gifts

擁有超能力天賦的人

Some superhero

像是超級英雄的人

Some fairytale bliss

像是童話故事般的人

Just something I can turn to

只是要一個我能依靠

Somebody I can miss."

一個我能思念的人。」

 

"I want something just like this

我要的就是如此而已

Oh I want something just like this."

我要的就是如此而已

"I want something just like this

我要的就是如此而已

Oh I want something just like this."

我要的就是如此而已

 

"Where d'ya wanna go?

「你想去哪裡?

How much you wanna risk?

你願意為此付出多少

I'm not looking for somebody

我並不是要找那些

With some superhuman gifts

擁有超能力天賦的人

Some superhero

像是超級英雄的人

Some fairytale bliss

像是童話故事般的人

Just something I can turn to

只是要一個我能依靠

Somebody I can kiss."

一個我能親吻的人。」

 

"I want something just like this."

我要的就是如此而已

"Oh I want something just like this

我要的就是如此而已

Oh I want something just like this

我要的就是如此而已

Oh I want something just like this

我要的就是如此而已

Oh I want something just like this."

我要的就是如此而已

arrow
arrow

    唄兒說宅話 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()